Inventarisatie

Een probleem – ad-hoc of sluimerend – is binnen uw ICT-netwerk een ware plaaggeest. Het probleem is al langer bekend maar de oorzaak niet. Trage applicaties, slechte of geen connectiviteit (WAN/ LAN / Security), overbelasting, slechte/ trage WiFi, client niet goed connecteren, slechte gesprekskwaliteit en wegvallende gesprekken tijden VoIP calls, klagende gebruikers. Het zijn veel voorkomende klachten. Klachten die de productiviteit of zelfs in het slechtste scenario de winstgevendheid van uw organisatie doen afnemen. Daarom is het belangrijk om snel te achterhalen wat de bottleneck(s) zijn, zodat de aanwezige problemen getackeld kunnen worden. Bij het intakegesprek worden de geconstateerde klachten, problemen en condities besproken. Vervolgens voeren wij het daadwerkelijke onderzoek uit gericht naar de gespecificeerde problemen. Hierbij maken wij vooraf een actieplan en aan de hand van de uitkomsten van het onderzoek zal de focus kunnen verschuiven naar andere netwerksegmenten.

Onze bevindingen worden, na het troubleshooten, in een helder rapport duidelijk beschreven. Deze bevindingen zijn onder andere verkregen door metingen, condities en constateringen. Onze experts hebben ruime ervaringen met probleemonderzoek, doorgronden van werking van applicaties en de juiste analyses te maken. Zo krijgt u inzichtelijk wat de bottlenecks zijn van uw netwerkproblemen. Complexe netwerkproblemen splitsen wij in delen op zodat het behapbaar blijft. Om tot slot toe te werken naar een structurele oplossing. Mocht de structurele oplossing meer tijd in beslag nemen (denk bijvoorbeeld aan een aanpassing in software van de fabrikant, dan zal er voor de korte termijn gezocht worden naar een
werkbare workaround.

“The Networkers-oplossing”: flexibele, duurzame en toekomstbestendige netwerksystemen

BEL ME NU
+
Bel mij!